آموزش

راهنمای نصب پایتون برای یادگیری ماشینی و آنالیز داده

 

روش یک: نصب کامل با استفاده از Anaconda

ساده ترین راه برای نصب پایتون برای استفاده در یادگیری ماشینی و آنالیز داده، استفاده از Anaconda است. به این سایت وارد شده و اینستالر پایتون 3 را برای سیستم عامل خود انتخاب کنید. پس از نصب، در منوی استارت ویندوز به موارد زیر دسترسی خواهید داشت:

Anaconda Navigator امکان نصب و حذف نرم افزارهای مختلف Anaconda را به شما می دهد.

Anaconda Prompt شبیه shell ویندوز است و در آن می توانید دستورات مربوط به پایتون و آناکوندا را وارد کنید.

Jupyter notebook محیطی برای اجرای کدهای پایتون به صورت interactive.

Spyder یک محیط توسعه یکپارچه برای پایتون.

برای نصب همه کتابخانه های پایتون مورد استفاده در یادگیری ماشینی، Anaconda Prompt را باز کرده، تایپ کنید

conda install pycaret[full]

این دستور چندین کتابخانه پایتون را دانلود کرده و نصب می کند. اگر خطای مربوط به permissions دریافت کردید، –user را با انتهای دستور بالا اضافه کنید. سپس در دستور زیر را تایپ کرده، کلید اینتر را فشار دهید:

jupyter notebook

این دستور، دفتر ژوپیتر را در مرورگر شما باز می کند. روی New و سپس Python 3 کلیک کنید. یک دفتر جدید باز می شود که می توانید کدهای مربوط به بادگیری ماشینی پایتون را در آن اجرا کنید. در سلول اول تایپ کنید

import pycaret

و Shift+Enter را فشار دهید. اگر همه کارها تا کنون با موفقیت انجام شده باشد، این دستور باید بدون خطا اجرا شده و PyCaret را load کند.

اگر به هر دلیل امکان استفاده از پایتون روی کامپیوتر شخصی را دارید می توانید از Google Colab استفاده کنید. روی لینک کلیک کنید و سپس با اکانت گوگل خود وارد شوید. از منوی فایل گزینه New Notebook را انتخاب کنید. کافیست در سلول اول تایپ کنید

pip install pycaret

و Shift+Enter را فشار دهید.

روش دو: با استفاده از Miniconda و VSCode (روش برگزیده)

ویژوال ایتدوی کد یک یک محیط برنامه نویسی (IDE) عالی هست که به صورت رایگان در دسترس است.  ویژوال استودیو کد را از این سایت و مینیکاندا را از این سایت دانلود و نصب کنید. در ویژوال استدیو، پلاگین jupyter را نصب کرده و سپس anaconda prompt را باز کرده و با دستور زیر پکیجهای مورد نیاز را نصب کنید.

conda install jupyter pandas scikit-learn seaborn matplotlib

به این شکل می توانید ژوپیتر نوتبوک ها را در VSCode باز کرده، اجرا کنید.

 

روش سه: با استفاده از گوگل کولب

در این روش نیاز به نصب هیچ نرم افزاری ندارید. کافیست که به آدرس colab.research.google.com رفته و با اکانت گوگل خود لاگین کنید. کولب امکان ران کردن جوپیتر نوتبوکها را روی سرورهای گوگل به شما می دهد. خوبی این روش اینست که نیازی به دانلود کردن پکیجهای پایتون ندارید ولی در عوض لازم هست که داده مورد استفاده خود را به گوگل درایو آپلود کنید و همچنین در صورت قطع ارتباط شما با سرور، اجرای برنامه شما متوقف می شود و محدودیت استفاده از منابع هم وجود دارد.

 

روش چهار: روی گوشی همراه

می توانید از اپلیکیشن  PyDroid3 برای مشاهده، نوشتن و اجرا کردن برنامه های پایتون و جوپیتر نوتبوکها روی گوشی خود استفاده کنید!

author-avatar

About Reza Rezazadegan

استاد ریاضیات کاربردی و علوم کامپیوتر دانشگاه شیراز پستداک هوش مصنوعی دانشگاه شریف پژوهشگر سابق موسسه بایوکامپلکسیتی دانشگاه ویرجینیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *